|
DNS
Motto |
Academic excellence, as well as the
physical, moral and spiritual development of every
student are our main concern.
|
OUR
PHILOSOPHY |
انبثقت
فلسفتنا التربوية واشتقت أهدافنا من طبيعة دولة الإمارات
العربية المتحدة وبهذا فإن المبادئ التربوية
والإسلامية هي مرتكزات تبنى عليها برامج المدرسة
حيث يتم تشجيع الطلاب المسلمين كي يطبقوا تعاليم دينهم
ضمن النظام التعليمي الأمريكي الحديث في جو من الاعتدال
الفكري والديني. وباختصار فإننا نؤمن بالتالي:
-
التربية السلوكية مسؤولية
مشتركة وتقع بالدرجة الأولى على البيت، ثم على المدرسة
والمجتمع والوسائل الإعلامية.
-
لاتقف عملية التعليم عند حد معين بل تستمر منذ نشأة
الإنسان وحتى وفاته كما علمنا الرسول صلى الله عليه
وسلم.
-
تقديم البرامج الدولية المتطورة التي تلبي احتياجات
الطلاب وتعدهم لاستكمال دراساتهم
الجامعية.
-
توفير الوسائل التعليمية
المناسبة لتطوير قدرات الطلاب العقلية والروحية
والاجتماعية و الجسدية في جو يعمه الاحترام دون تمييز
أو تفرقة بسبب اللون أو الدين وذلك وفق تعاليم ديننا
الإسلامي الحنيف.
-
توفير البرامج الأكاديمية
والترفيهية والفنية والرياضية و الاجتماعية التي
تساعد في بناء الشخصية القوية الصالحة.
-
توفير الفرص أمام جميع العاملين للاستمرار بتطوير
قدراتهم ومهاراتهم.
The core
of our philosophy has been derived from the basic
pillars of the U.A.E. society and from the General
Objectives of the National Educational Policy.
The
uniqueness of Dubai National School is through
having Islamic beliefs and practices as essential
elements in its programs. The Muslim students are
encouraged to practice the Islamic faith within the
context of the modern American educational system.
They are continuously instructed to have a spirit of
religious tolerance. In brief we believe that:
-
Moral
Education is primarily the responsibility of
parents, then the school, the community and the
media.
-
Education
is a continuous process as stipulated by our Prophet
Muhammad.
-
Our international educational programs should be
well organized to provide disciplined and
challenging education which will prepare students
for post high school opportunities.
-
“ Each
child, as a unique individual, regardless of his/her
ethnic background, should enjoy special protection,
be given opportunities and facilities to develop
physically, mentally, socially and spiritually in a
healthy and appropriate manner in conditions of
freedom and dignity” as stipulated in our Islamic
religion.
-
Academic
emphasis should be matched and balanced with moral
values, athletics and arts.
-
Providing continuous opportunities for staff
development is essential.
|
OUR
OBJECTIVES |
-
تهيئة البيئة التعليمية المناسبة وتقديم وسائل تعليم
متطورة مما يساعد الطلاب على اكتشاف وتطوير قدراتهم
ضمن أجواء تربوية مرحة وممتعة.
-
تقديم البرامج والمناهج الدراسية الملائمة والتي يتم
تطويرها وتحديثها سنوياً لإعداد الطلاب لاستكمال
دراستهم الجامعية.
-
تقديم البرامج المناسبة التي تساعد على تعلم وتطبيق
السلوك الإسلامي الكريم للطلاب المسلمين وتهيئــــة
الأجواء لمساعدتهم على الاحتفاظ بالقيم الأصيلة مثل
حب الوطن ، الأمانة ، الإخلاص ، الاعتدال، التسامح وحب
مساعدة الاخرين .
-
تشجيع الطلاب على الاعتناء بالصحة الجسدية والنفسية
والاهتمام بالأغذية الصحية.
-
مساعدة الطلاب على فهم محيطهم وتشجيعهم على الحفاظ على
بيئتهم وموارد الوطن الطبيعية.
-
تقديم البرامج والدورات والمحاضرات وورشات العمل التي
تساعد العاملين على التطوير الذاتي في شتى الميادين
التكنولوجية والتربوية والعلمية وحثهم على الاستمرار
في ذلك.
-
Provide suitable learning environment and facilities
to help students discover and develop their
capabilities.
-
Provide appropriate and updated educational programs
to prepare students for their further education.
-
Provide proper educational materials and programs to
enable Muslim students maintain their Islamic values
and practices such as patriotism, faithfulness,
honesty, forgiveness, respect for all, tolerance and
the love to assist the needy.
-
Encourage students to care for their social, mental
and physical health.
-
Help students appreciate and preserve their
country’s natural resources and environment.
-
Provide
all staff members with opportunities such as
seminars, workshops and lectures to enrich and
develop their capabilities in technology, education
and other aspects.
|
|
|
|
|